ABD polisinden iki katliam daha

ABD'nin Louisiana ve Minesota eyaletlerinde polis iki genci katletti

DÜNYA
Perşembe, 7 Temmuz 2016 (9 yıl 11 ay önce)

YAŞANACAK DÜNYA



 



Polis cinayetlerinin olağanlaştırılmaya çalışıldığı, özellikle siyahilerin polis kurşunlarının hedefi olduğu ABD’de, salı günü siyahi bir genç polis tarafından yere yatırılarak öldürülmüştü. 



 



Louisiana Eyaleti‘nde iki polisin yere yatırdıkları bir siyahiyi ateş ederek öldürmesi üzerine olay yerinde başlayan protestolar yayılarak sürerken; bu kez Minesota Eyaleti’nde siyahi bir kişi daha polis kurşunlarıyla katledildi.



 



Salı günü, Louisiana Eyaleti’nin başkenti Baton Rouge‘da meydana gelen olayda iki polis itişerek tartıştığı 37 yaşındaki Alton Sterling‘i yere yatırdıktan sonra ateş açtı. Otopsi raporuna göre, Sterling göğsü ve sırtından aldığı kurşun yaraları nedeniyle yaşamını yitirdi.



 



İkinci katliam



 



ABD’nin Louisiana Eyaleti’nde Salı günü yaşanan polis cinayetinin protestoları sürerken, bu kez Minesota Eyaleti’nde de polis bir siyahi kişiyi daha öldürdü. Polis, durdurduğu araba içinde bulunan Philando Castile‘a dışarıdan ateş etti.



 



Castile’ın vurulması ardından Facebook’ta canlı yayın yapan kız arkadaşı, polisin Castile’ı sadece ehliyetini almak için uzandığı için vurduğunu söyledi. Genç kadın, vurulması öncesinde Castile’ın polise silah taşıma ruhsatı olduğunu ve bir silaha sahip olduğunu söylediğini belirtti. “Ona dört mermi sıktınız bayım. Sadece ehliyetini ve ruhsatını alıyordu bayım” dedi.



 



Yayınlanan görüntülerde, Castile kanlar içindeyken polisin ona silah doğrultmaya devam ettiği görülüyor.



 



Seri katliam zinciri



 



Seri katliam çetesi gibi çalışan polis teşkilatının cinayetlerinden son dönemde büyük bir artış olduğu kaydediliyor. Açıklamalara  göre, yılda ortalama binden fazla kişi polis tarafından öldürülüyor.



 



Polis tarafından öldürülenlerin çoğunluğu siyahiler olurken, ortaya çıkan bir çok örnekte polisin silahsız gençleri öldürdüğü ortaya çıkıyor.



 



ABD’de polis cinayetlerine karşı her defasına yaygın ve kitlesel eylemler yapılmış, ancak katil polisler devlet tarafından her defasında korunmuştur. Katliamları durdurmak için siyahiler dışındaki Amerikalıların tepkisizliği katliam yapanları cesaretlendirmektedir.