Avcılar'da 66. gün

Avcılar Belediyesi taşeron temizlik işçilerinin sendikalı olarak işe dönme talebiyle başlattıkları direniş dün 66. günündeydi

İŞÇİ SINIFI
Cuma, 8 Temmuz 2016 (9 yıl 11 ay önce)

Avcılar Belediyesi taşeron temizlik işçilerinin sendikalı olarak işe dönme talebiyle başlattıkları direniş dün 66. günündeydi. Direniş çadırı bayramın 3’üncü, direnişin 66’ıncı gününde de her zaman olduğu gibi sabah erkenden kuruldu.



 



Avcılar Belediyesi’nin kalemşörlüğüne soyunmuş olan troller, sosyal medya üzerinden dün de, direnişi-direnişçileri karalamaya dönük saldırılarına devam ettiler. Yandaş medya nasıl ki düzenin ve sermayenin kalemşörlüğünü yaparken alabildiğine çamurlaşıp, muhalif kesimleri karalayarak, kendi ahlaki seviyesini ortaya koyuyorsa; Avcılar Belediyesi’nin yandaş-yalaka-çıkarcı trolleri de direnişe ve direnişçilere aynı zihniyetle  saldırıyorlar. Direnişçiler, bu denli düşkünleşilmesi karşısında şaşkınlık yaşıyorlar sadece.



 



Bugüne kadar karalamaya dönük olarak yapılan saldırıların seviyesi, bayramın üçüncü gününde, seviyesizlik ve düşkünlük boyutlarına ulaştı. Onların bu denli rezilleşmesi, direnişçilerin moralleri üzerinde geriye çekici bir etki yapmaktan ziyade daha güçlü bir kenetlenmeyi getirdi. Bu direnişin birilerini ne kadar rahatsız ettiğini bir kez daha gösterdi. O birilerinin, iç birliklerini çözmek için ne denli alçaklaşacaklarını görmek; birbirleriyle, sendikaları ve destekçi güçlerle daha sıkı kenetlenmeleri gerektiği bilincini güçlendirdi.



 



Avcılar direnişinin 66. gününde, direnişi başından beri sahiplenerek, sesini duyurmak başta olmak üzere çeşitli biçimlerde destekleyen gazetemizin okurları da direnişçileri ziyaret ettiler.



 





 



Alınteri okurları Alınteri imzalı, "Zafer direnen Avcılar Belediyesi işçilerinin olacak!" pankartını açarak, "Yaşasın sınıf dayanışması!", "Zafer direnen işçilerin olacak!", "Hak verilmez alınır, zafer sokakta kazanılır!" sloganlarıyla direniş çadırına geldiler.



 



Direnişteki temizlik işçileri de Alınteri okurlarını, "Yaşasın sınıf dayanışması!", "Kurtuluş yok tek başına, ya hep beraber ya hiç birimiz!" sloganları ve alkışlarla karşıladılar. Daha sonra Belediye İş Sendikası 2 No’lu Şube Başkan Yardımcısı Ercan Gürünlü kısa bir konuşma yaparak, bayramın üçüncü gününde, direnişin 66. gününde kendilerini yalnız bırakmayan Alınteri okurlarına gösterdikleri dayanışma için teşekkür ederek, “güç verdiniz” dedi. 



 





 



Alınteri okurları ve direnişteki işçiler direniş üzerine, Avcılar Belediyesi’nin baskıları, karalamaları ve taşeron şirket sözcülüğünü yapmasına varan tutumu üzerine sohbet ettiler.



 



Direnişteki işçiler sadece Avcılar’da değil her alanda direnişin sesinin duyurulması gerektiğini belirtip, bunun çalışmasının yapılmasını istediklerini ifade ettiler. 



 





 



Alınteri okurları direnişçilerle sohbet ederken Avcılar HDP de direnişçileri ziyaret ettiler. 



 



Direnişin 66. gününde direnişçilerin çalışma arkadaşları da onları yalnız bırakmadılar, direniş çadırına gelerek sohbet ettiler. 



 





 



Alınteri okurları daha sonra direnişi ziyaret ederken açtıkları pankartı, Kartal Meydanı’na asarak direnişi bir kez daha selamladılar.