ABD'de en az beş polis öldürüldü

ABD'de polisin iki siyahiyi katletmesine dönük öfke dinmiyor, Dallas'ta keskin nişancılar en az beş polisi öldürdü

DÜNYA
Cuma, 8 Temmuz 2016 (9 yıl 11 ay önce)

ABD’nin Dallas kentinde iki siyahın polis tarafından öldürülmesine tepki için düzenlenen protesto gösterilerinde keskin nişancıların açtığı ateşte beş polis memuru öldü.



 



Dallas Emniyet Müdürü David Brown keskin nişancıların 11 polise ateş açtığını, dört polis memurunun öldüğünü ve biri ağır yedi polisle, bir sivilin yaralandığını söyledi.



 



Silah sesleri, yüzlerce kişi siyahlara yönelik polis şiddetine karşı şehir merkezine doğru yürürken duyuldu. Olay yerine güvenlik güçleri özel ekipleri sevk edildi.



 



Polis, üç şüphelinin gözaltına alındığını, bir garajda sıkıştırılan silahlı bir kişiyi de yakalamaya çalıştıklarını bildirdi.



 



Brown garajdaki şüphelinin bir tüfekle ateş açtığını ve “şehrin her yanına bomba yerleştirdiğini” iddia ettiğini söyledi.



 





 



Brown silahlı şüphelinin yakınında bulunan bir kadının da sorgulandığını bildirdi.



 



David Brown, bazı polislerin arkalarından vurulduğunu belirtip “Şüphelilerin kendilerini polisleri üçgene alacak şekilde konumlandırdıklarına inanıyoruz. Yaralayıp öldürebildikleri kadar çok emniyet yetkilisini öldürmeyi planlamışlar” diye konuştu.



 



Gösterileri düzenleyenlerden Jeff Hood, yerel Dallas Morning News gazetesine polise ateş açıldığını gördüğünü ifade etti.



 



Hood, yürüyüşte göstericilerin önünde olduğunu, yanında da bir polis memurunun bulunduğunu söyledi ve “Altı, sekiz el ateşe benzeyen sesler duydum” dedi.



 





 



Hood, “İnsanların dağıldığını gördüm, yanımdaki polis ateş açılan yere doğru koştu. Sesin geldiği yerden kaçıp insanları sokaklardan uzaklaştırmaya çalıştım, bir yandan da vuruldum mu diye vücudumu yokluyordum” diye konuştu.



 



Louisiana’da Salı günü Alton Sterling’in, Çarşamba günü de Philando Castile’in polis tarafından vurularak öldürülmesini protesto edenler, Dallas’ın yanı sıra, New York, Chicago ve Washington dahil birçok eyalette gösteri düzenledi.



 





 



Obama: Herkes kaygılanmalı



 



ABD Başkanı Barack Obama, iki siyahın polis tarafından öldürülmesiyle ilgili tüm Amerikalıların kaygılanması gerektiğini söyledi.



 



NATO zirvesi için gittiği Polonya’da konuşan Obama, “Bu yalnızca siyahların sorunu değil. Bu yalnızca Latin Amerikalıların sorunu değil. Bu hepimizin önemsemesi gereken, tüm Amerikalıların bir sorunu. Tarafsız düşünen herkes kaygılanmalı” dedi.



 



İstatistiklere göre beyaz polisler tarafından öldürülenlerin çoğunun Afrikalı Amerikalı olduğuna dikkat çeken ABD Başkanı, emniyet teşkilatına “içerideki önyargıların kökünü kazmaları” çağrısında bulundu.



 



BBC Türkçe