İnşaat-İş bugün hem OYAK Sitesi hem de taşeron firma Payanda'nın ofisi önünde eylemdeydi
İnşaat-İş'in taşeron firma bünyesinde Levent'te bulunan OYAK Sitesi'nin mantolama işinde çalışıp, 3 aylık ücretleri ödenmeyen üyeleri için başlattığı direniş devam ediyor.
Dün OYAK Sitesi önünde yapılan açıklamayla yeniden başlayan direniş, bugün site önünde devam ederken, aynı zamanda taşeron firma Payanda Yapı&Mimarlık önüne de taşındı.
Sabah işçiler ve sendika temsilcileri pankart ve sloganlarıyla OYAK Sitesi önüne geldiler. Gaspedilen ücretler ödenene kadar direnişi sürdürmekte kararlı olduklarını yinelediler.

Öğleden sonra saat 14:00'te de taşeron firmanın Beşiktaş'taki ofisi önünde basın açıklaması yapıldı.
İnşaat-İş Örgütlenme Sekreteri Halil Çelik'in okuduğu basın açıklamasında, işçilerin ödenmeyen ücretleri için OYAK Sitesi önündeki direnişin devam ettiği, direnişin bugün ayrıca başından beri işçileri oyalayan taşeron firmanın önüne de taşındığı belirtildi.

Taşeron firma Payanda Yapı&Mimarlık'ın oyalamalardan sonra şimdi de düzmece bir belgeyle gelip, ücretleri ödediğini iddia ettiğinin vurgulandığı açıklamada, firma bu tutumundan vazgeçmesi yönünde uyarıldı.
Açıklamada, ücretler ödeninceye kadar direnişin devam edeceği, gerekirse taşeron firmanın iş yaptığı tüm adreslerin önüne taşınacağı ifade edildi.
İnşaat-İş imzalı, "Payanda Yapı'nın gaspettiği ücretlerimizi alana kadar direneceğiz!" pankartının açıldığı açıklamada sık sık, "İnşaat işçisi yalnız değildir!", "Payanda şaşırma sabrımızı taşırma!", "İnşaat işçisi köle değildir!" sloganları atıldı.

Basın açıklamasından sonra da bir süre şirket önünde bekleyen işçiler ve sendika temsilcileri, "Payanda'yı rahatsız etmeye devam edeceğiz" dediler.
Bu arada firma patronunun tatilde olduğu öğrenilirken, çalışanların da öğlen paydosundan sonra binayı terk ettikleri belirtildi.
İnşaat-İş'in üyelerinin gasp edilen ücretleri için yaptığı açıklama her zaman olduğu gibi sivil ve resmi polis yığınağı altında gerçekleşti.
Açıklamadan sonra işçiler ve sendika yöneticileri direnişin devam ettiği OYAK Sitesi önünde geçtiler.
İnşaat-İş, "Gasp edilen ücretler ödeninceye kadar OYAK Sitesi'nin önünden ayrılmayacağız" dedi.