İnşaat-iş saat 17:00'ye kadar ödeme yapılmazsa mantolamaların söküleceğini duyurdu
Daha önce 2 Temmuz'da basın açıklaması yaparak üyelerinin gaspedilen ücretlerini talep eden İnşaat-İş, bu süre içinde herhangi bir gelişme olmayınca 3 gün önce OYAK Sitesi önünde direniş başlattı.
Sendika, Payanda Yapı&Mimarlık isimli taşeron firma bünyesinde çalışıp OYAK Sitesi'nin mantolama işini yapan ve 3 aylık ücretleri gaspedilen üyeleri için başlattığı direnişi, dünden itibaren kesintisiz biçimde sürdürüyor.
Gece de direniş alanında kalan işçiler ve sendika temsilcileri, sabaha kadar birer saat aralarla attıkları sloganlarla gaspedilen ücretlerin ödenmesi taleplerini yineleyip, bu olana kadar direneceklerini ifade ettiler.

Direnişin 3. gününe direniş alanında sabahlayarak giren işçiler ve sendika temsilcileri, güne, sabah erken saatlerde attıkları "Direne direne kazanacağız!", "Hırsız oyak hesap verecek!", "Patronlar sarayda işçiler sokakta!" "Hak verilmez alınır zafer sokakta kazanılır!" sloganlarıyla başladılar.
Direniş alanında demlenen çayla yapılan kahvaltıdan sonra, sendikanın geçen yıl DİA Holding'in Kabataş'taki ofisi önünde yaptığı direniş nedeniyle açılan davanın duruşmasına katılmak üzere Çağlayan Adliyesi'ne geçtiler.

Duruşmanın görülemeyip 1 ay ertelenmesi üzerine basın açıklaması yaparak tekrar direniş alanına dönen işçiler ve sendika temsilcileri, belirli aralıklarla attıkları sloganlarla direniş kararlılıklarını dile getirdiler.

Daha sonra ücretleri ödenmeyen işçiler ve sendika yönetiminin yaptığı toplantıda, muhatap bulunamaması ve ücretlerin gasp edilmesi için bin dereden su getirilmesi tutumuna karşı "Ücretler ödenmiyorsa biz de yaptığımız işi geri alırız" kararına varıldığı açıklandı.
Bu kararın site yönetimine iletilmesi üzerine polis çağrıldı. Direnişçileri gözaltına alınmakla tehdit eden polise, gasp edilen ücretler ödeninceye kadar her türlü meşru direniş biçiminin kullanılacağı iletildi.
Verilen karar gereği direniş alanına merdiven ve başka iş aletleri de getirildi. İşçiler ve sendika saat 17:00'ye kadar ücretlerin ödenmesinde bir gelişme olmazsa yaptıkları mantolamaları sökecekler.

Sendika sosyal medya edreslerinden yaptığı açıklamayla kararı şöyle duyurdu:
Oyak Sitesi yönetimini uyardık. Bugün saat 17.00'a kadar herhangi bir adım atılmazsa yapılan dış cephe mantolamayı sökme kararı aldık. Site yönetimine ve site sakinlerine durumu bildirdik. Direniş alanımıza gelen polis, 'eğer böyle bir durum olursa gözaltına alınırsınız' diyor. Bugüne kadar hiç bir zaman gözaltına alınmaktan korkmadık, korkmayacağız. Tüm meşru yöntemleri kullanacağız. Direneceğiz, Kazanacağız!
İnşaat-İş tüm işçi ve emekçileri direnişlerine destek vermeye çağırıyor.
Bu arada site yönetiminin dün, atılan ”Hırsız Oyak hesap verecek!” sloganıyla sitenin imajının zedelendiği gerekçesiyle sendikayla görüşme talep ettiği öğrenildi. Direniş alanına gelen site yöneticisinin tüm alacakların Payanda Yapı'ya ödendiğini, kendilerinin muhatap olmadıklarını belirttiği öğrenildi. İnşaat-İş, OYAK'la Payanda Yapı arasındaki ilişkinin kendilerini bağlamadığını, asıl işverenin OYAK olarak görüldüğünü ifade ederek, direnişin ücretler ödeninceye kadar süreceğini dile getirdi.
Site yönetiminin ayrıca noter yoluyla Payanda Yapı adlı şirkete ihtarname çektiğini söylediği de öğrenildi. İnşaat-İş bu aktarım üzerine de "Oyak Sitesi yönetimi ile Payanda Yapı&Mimarlık şirketi arasındaki ilişki biz inşaat işçileri için hiç bir önem arz etmiyor. Bizler haklarımızı gasp eden patronlardan haklarımızı istiyoruz" diye belirtti.