Belediye-İş yöneticileriyle, direnişçiler ve destekçileri Marmara Caddesi'nde yürüdü, miting yapıldı
Avcılar'da direnişin 74. gününde eylem heyecanı hakimdi. Direnişçi işçiler sabah erken saatte direniş alanına gelerek çadırlarını kurdular, çaylarını demlediler. Direnişçilerde bugün hem heyecan hem de akşam yapılacak yürüyüşün hazırlıklarını eksiksiz tamamlamak için telaş vardı.
Bazı işçilerin aileleri de sabah erkenden direniş meydanına gelerek eşlerini, yakınlarını yalnız bırakmadılar. İlk misafirlerse saat 10:00'da geldi.
Direniş çadırının ilk misafirleri Belediye-İş Sendikası'nın yönetici kadrosu oldu. Yöneticiler, direnişçilerle sohbet edip akşam yapılacak yürüyüş üzerine sohbet ettikten sonra ayrıldılar.

Daha sonra İzmir Belediye-İş 2,3,4 nolu şube üye ve yöneticileri geldiler. İzmir Belediye-İş 2,3,4 şube üye ve yöneticileri, sloganlarla dayanışma ve direnişi büyüteceklerini ifade ettiler. Direnişçilerle Avcılar Belediye Başkanı Handan Toprak'ın işçi ve sendika düşmanı yaklaşımı, direnişe dönük karalama çabaları ve spekülasyonları konuşuldu.
Bir taraftan illerden gelişler de devam etti. Bir taraftan da işçi düşmanı Handan Toprak yeni bir saldırı daha gerçekleştirdi. Bugün öğle saatlerinde belediye binasına devasa bir pankart astırdı. Pankartın asılmasını direnişçiler sloganlarla, alkışlarla daha sonra da halay çekerek protesto ettiler, pes etmeyeceklerini haykırdılar.

Direniş çadırına ikinci gelenler ise Bolu Belediye-İs şube ve yöneticileri oldu. Akşam üzeri ise Eskişehir Belediye-İş üye ve yöneticileri direniş çadırına gelerek direnişe güç verdiler.
İllerden gelişler devam ederken, Avcılar Belediyesi'nin temizlik işlerinde çalışan ve sendika üyesi olan işçiler de direnişçileri yalnız bırakmadılar.

Öte yandan işçi düşmanı Handan Toprak saldırılarına devam ediyordu. Belediye binasına astırdığı pankartan Marmara Caddesi üzerindeki başka yerlerede de astırdı. Bununla yetinmeyerek Marmara Caddesi boyunca imzasız bildiriler dağıttırarak halkı direnişe düşmanlaştırma saldırılarını devam ettirdi.

Saatler akşam 17:00'ye geldiğinde direnişçiler ve diğer illerden gelen misafirleri Marmara Caddesi'nin girişine gitmek üzere hareket etmek üzereyken, işçi ve sendika düşmanı Handan Toprak, yeni bir saldırıya daha hazırlanıyordu. Günler önce fotoşopla hazırlanarak direniş çadırının hemen dibine astırdığı pankartı, biraz daha yukarıya astırarak o işçi düşmanı karakterini bir kez daha kustu. Ki zaten bunu perçinlemesine gerek de yoktu.
İş makineleriyle indirilen pankart biraz daha ileriye asılmaya çalışılırken İzmir'den gelen Belediye-İş üyeleri tarafından engellendi. İzmir'den gelenler, iş makinesinin arkasında duran pankartı alarak ikiye böldüler. "Biz buradayız, bu pankartı asmanıza izin vermeyiz!" dediler.
Pankart yırtıldıktan sonra tüm işçiler "Başkan sobada yak!", "Hak verilmez alınır, zafer sokakta kazanılır!", "Taşeron işçisi köle degildir!" , "Yalanlara, baskılara boyun eğmeyeceğiz!", "Direne direne kazanacağız!" sloganları haykırıldı.
Daha sonra da Marmara Caddesi girişine doğru sloganlarla yürümeye devam edildi. Marmara Caddesi girişinde direnişçileri bekleyen Dayanışma Platformu bileşenleri, sendika ve dernekler onları alkış ve sloganlarla karşıladılar.

Saat 18:30'a doğru kortejler oluşturuldu. En önde direnişçilerin eşleri ve çocukları ellerinde dövizlerle ve sloganlarla yürüdüler.
Çocuk ve eşlerin ardında Avcılar'da direnişte olan işçilerin pankartı yer aldı. Sırasıyla illerden gelen Brlediye-İş pankartları, onun ardından İstanbul Belediye-İş 2. No'lu Şube pankartı yer aldı. Daha sonra İnşaat İşçileri Sendikası (İnşaat-İş) kortej oluşturdu. İnşaat-İş kortejinin arkasında Alınteri'nin de içinde olduğu Avcılar Direnişiyle Dayanışma Platformu bileşenlerinin pankartı ve korteji yer aldı.
Marmara Caddesi girişinden başlayan yürüyüş, sloganlar, ıslıklar, zılgıtlar, alkışlarla CHP'li Avcılar Belediye Başkanı Handan Toprak Benli’nin direnişçilere ve sendikalarına yönelik baskıları, saldırıları protesto edildi.

Yürüyüş Avcılar CHP İlçe önüne geldiğinde sloganlar daha gür haykırıldı. CHP İlçe önü çevik kuvvet polisi tarafından korumaya alınmıştı. Yürüyüş kolu direniş çadırının olduğu yere doğru ilerlerken çevik otolarının, TOMA'ların getirildiği görüldü.
Direniş alanına gelindiğinde Belediye İş 2. Nolu Şube Başkan yardımcısı Ercan Gürünlü ve Belediye İş Sendikası Genel Başkanı Nihat Yurdakul birer konuşma yaparak Handan Toprak'ın büyük bir hata yaptığını ve bu hatasından bir an önce dönmesi gerektiğini söylediler. Belediye-İş Genel Başkanı aynı zamanda kendisiyle ilgili dağıtılan imzasız birldiri konusunda "yürekleri varsa o iddiaların yer aldığı bildirinin altına imzalarını atarlar" dedi, sendika olarak direnişe desteklerini sonuna kadar sürdüreceklerini vurguladı.

Konuşmalar bittikten sonra direniş çadırının bulunduğu alana geçildi. Tam bu sırada Belediye binasının camlarından aşağıya direnişi karalayan bildiriler fırlatıldı. Bu sırada İnşaat-İş ve Alınteri okurlarının da içinde olduğu birçok kurum, belediyeye doğru sloganlarla yürümek istedi. İnşaat-İi, "Sabrımızı taşırmayın başınıza yıkarız!" diye haykırarak tepkilerini ifade ettiler. Gençler de atılan bildirileri toplayıp, belediye önünde yaktılar.

Belediye önünde de ÖGB ve çevik kuvvet polisi tarafından güvenlik önlemi alınmıştı.
Yaşanan bu gerginliklerden sonra direnişçiler ve dostları halaylar çekerek direnişe ve desteğe devam edeceklerini gösterdiler. Daha sonra eylem sona erdi, kitle dağıldı.
