Okullara 'Arapça şart' buyruğu

MEB bu sefer de bilimsel gelişmelerin takibi için Arapça öğrenmenin şart olduğunu buyurdu

GENÇLİK
Salı, 10 Ocak 2017 (9 yıl 5 ay önce)

Rejimin sadece devletin örgütlenme biçimini değil, tüm toplumsal yaşamı yeni bir içerikte örgütleme çabasının en fazla yoğunlaştığı alanlardan birinin eğitim olduğu biliniyor. Normal lisenin kalmadığı, TEOG’u geçemeyen ya da parası olmayan öğrencilerin imam hatiplere (İHL) mahkum edildikleri Türkiye’de “kindar ve dindar bir nesil yetiştirmek için yapılmayan kalmadı” diye düşünürken her defasında “bu daha ne ki” dedirtecek kararlarla-uygulamalarla karşılaşıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bu sefer de “bilimsel gelişmelerin takip edilebilmesi için Arapça’nın öğrenilmesinin şart olduğunu” buyurdu.



 



Cumhuriyet’in haberine göre MEB’in Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından 81 ilin milli eğitim müdürlüklerine gönderilen yazıda, ‘yabancı dil sorununu çözmüş bireylerin yetişmesi ve güncel bilimsel ilerlemelerin takip edilebilmesi’ amacıyla bütün imam hatiplere Arapça bilgi ve etkinlik yarışmalarının düzenlenmesi talimatı verildi.



 



MEB açıklamada Arapçanın İslam coğrafyası için önemli olduğunu vurgulayarak yabancı dil sorunun çözümü için Arapça’yı adres gösterdi.



 



Bakanlık ayrıca imam hatip öğrencilerinin “milli ve manevi değerlerine sahip bireyler olarak uluslararası düzeyde bilgi ve kültür sahibi olmalarını” da Arapçaya bağladı.



 



Müzik seçimine de yasak



 



İHL’ler arasında Şubat ayı başından Mayıs sonuna kadar düzenlenecek rekabet yaratacak etkinlikler kapsamında, öğrenciler Arapça bilgi yarışması, Arapça şiir okuma yarışması, Arapça metin canlandırma yarışması ve Arapça hat/kaligrafi yarışması gibi alanlarda okullarını temsil edecek.



 



İmam hatip ortaokullarında ise aynı kapsamda Arapça şiir okuma yarışması, Arapça hikâye canlandırma yarışması ve Arapça çocuk şarkıları yarışmaları düzenlenecek. Ancak bu etkinliklerde öğrencilerin yaratıcılık ve özgürlüklerine sınırlama getirildi.



 



Bakanlığın hazırladığı yarışma kuralları kapsamına göre öğrenciler şiir okuma ve canlandırma yarışmaları içerisinde istedikleri fon müziğini kullanması yasaklandı. Bu da sanırız "ahlakı-imanı bozan" müziklerin öğrenciler nezdinde de dikkate alınması, uzak durulmasını sağlamak için konulmuş bir yasak! Ne de olsa yeni nesil her türlü dindar olmalı, ilahi dışında seslerin "ayartıcı", "şeytani" etkisinden uzak durmalı!