Aroma firmasının Bursa'daki iki fabrikasında başlayan grev ikinci haftasına girdi
Bursa'nın Gürsu ve Kestel ilçesinde faaliyet gösteren Aroma meyve suyu firmasının iki fabrikasında örgütlü olan Tek Gıda-İş Sendikası’yla patron arasında sene başından bu yana devam eden toplu sözleşme görüşmelerinde anlaşmaya varılamayınca başlayan grev ikinci haftasına girdi. 300 işçinin iş bırakarak katıldığı grevde patron tarafı işçilere sembolik (sıfır) zam dayatırken sendikaysa 600 TL’lik zam talebini dün yapılan son görüşmede 500 TL’ye çekti.
Sene başından beri süren ve dört oturum biçiminde devam eden toplu sözleşme görüşmelerinde patron tarafının dayattığı sefalet koşullarına karşı başlayan grev, Bursa’daki sendika, kitle örgütleri ve demokratik kamuoyu tarafından yaygın bir şekilde destekleniyor.
Aroma firmasıysa greve karşı lokavt kararı alarak süreci çıkmaza sokma yoluna gitti.
Tekgıda-İş Sendikası Bursa Şube Başkanı Zeki Ertürk, sürecin 1 0cak 2017 tarihinde başladığını, bu süreçte 4 ayrı görüşmeyle patronla uzlaşmaya çalıştıklarını söyledi. Patronun yüzde sıfır zam teklifini değiştirmediğini belirten Ertürk Söyle dedi:
Kendilerinden istediğimiz seyyanen kişi basına 600 lira, ayrıca her kıdem yılı için 20 lira gibi rakamlardır. Buradaki arkadaşlar afaki bir ücretle çalışmıyorlar, ortalama ücret aylık bin 600 lira civarında. Biz buna rağmen ilk toplantıda bize işverenin sunmuş olduğu teklif sıfırdır. Bir kez daha çağrı yapıyoruz, işveren bizi ne zaman davet ederse kendileri ile görüşmeye hazırız.
Ertürk her iki fabrikada da şu an üretimin tamamen durduğunu, bütün işçilerin greve katılımının devam ettiğini sözlerine ekledi.
Aroma’da sadece ücretler konusunda değil, geçici işçilik ve esnek çalışmanın çeşitli biçimleri konusunda da ciddi sorunlar sözkonusu. Bursa menşeili 52 yıllık dev işletme, sadece iç pazara değil, dünya pazarına dönük de üretim yapıyor. Son yıllarda rekabet koşullarının baskısını yaşayan firma bu durumunu işçilere dönük tehdide dönüştürerek, sömürü koşullarını derinleştirmeye çalışıyor.