Çankaya Belediyesi'ne bağlı taşeron firma Norm Altaş'ta işten atılan işçiler hala işe geri alınmadı
Çankaya Belediyesi’ne bağlı taşeron firma Norm Altaş’ta işten atılan 12 işçi, Belediye Başkanı Doğan Taşdelen’in ‘işlerine geri alınması için firma yetkilileri görüştüm’ demesine rağmen işçilerin hala işe alınmadıkları öğrenildi.
Çankaya Belediyesi’ne bağlı taşeron firma Norm Altaş’ta çalışan 12 temizlik işçisi 5 Aralık'ta işten çıkarılmıştı. İşçiler örgütlü oldukları Nakliyat-İş ile birlikte haksız yere işten çıkarılmayı protesto etmek için Kızılay’daki belediye binasını işgal ederek belediye başkanıyla işten atılanların derhal geri alınmasını ve sendikal yetkilerinin tanınarak toplu sözleşme sürecinin bir an önce başlamasını istemişlerdi. Bina içinde bulunan işçilerle birlikte sendika temsilcileri Çevik Kuvvet zoruyla darp edilerek tekme tokat dışarı atılmış, sendika başkanının da araların olduğu birçok işçi gözaltına alınmıştı.
Bunun üzerine belediye önünde direnişe geçen temizlik işçileri ‘işimize geri dönene kadar buradan ayrılmayacağız’ diyerek mücadeleye devam kararı almışlardı.
İşe iade konusunda hiçbir şekilde olumlu adım atılmamasına karşın Nakliyat-İş, geçen hafta pazar günü CHP Genel Merkez önüne yürüme kararı aldı. Ne var ki yürüyüşün yapılacağı günden iki gün önce yani gecen hafta cuma günü Çankaya Belediye Başkanı Doğan Taşdelen twitter hesabından taşeron şirket Norm Altaş yetkilileriyle görüştüğünü ve işçilerin hafta içinde işlerinin başına dönecekleri haberini paylaştı. Fakat işçiler işe hala işbaşı yapmadı ve belediye önünde bekleyişlerini sürdürüyorlar.
Konu hakkında görüştüğümüz işçiler ise şunları ifade ettiler.
Biz buradayız. Hafta içinde işe başlayacağımız söylendi ama bu konuda bizimle hala muhatap olan yok ve şirket henüz işinizin başına dönebilirsiniz demedi. Belediye başkanı böyle bir açıklamayı zoraki yapmış gibi. Çünkü geçen pazar günü CHP Genel Merkeze yürüyüş yapacaktık. Belki bunun önüne geçmek istedi, belki de mahkemenin grevi durdurma kararını kendilerine fırsata dönüştürmek istiyorlardı, bilemiyoruz. Fakat şunu bilsinler bizimde bir sabrımız var. Geçen haftaki yürüyüş işe başlayacağız diye yapılamamış olabilir ama bu cuma akşam saat 17.00'ye kadar bu konuda olumlu bir gelişme olmazsa bizden günah gitmiş olur. Gerisini kendileri düşünsün diyoruz.
Şantiyede çalışan işçiler ise arkadaşlarının bir an önce işinin başına geçmesini dört gözle beklediklerini ifade ederek şunları söylediler:
Biz arkadaşlarımızın işinin başına dönmesini istiyoruz. Belediye başkanı gecen hafta sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamanın gereğini yapsın. Söz ağızdan çıkar. Bizi böyle oyalayacağını sanıyorsa yanılıyor. Sözünün eri olsun.
