Şili: Renault işçileri grevle kazandı

Los Andes şehrindeki Cormecanica Renault işçileri 4 Aralık’ta başlayan grevi kazanımla bitirdi

DÜNYA
Cuma, 22 Aralık 2017 (8 yıl 6 ay önce)

YAŞANACAK DÜNYA



 



Şili’nin Los Andes şehrindeki Cormecanica Renault üretim tesisinde işçilerin 4 Aralık’ta başlattığı grev kazanımla sonuçlandırıldı.



 



Sendikanın yaptığı açıklamada “İşçilerin grevle uyguladığı baskı sonuç getirdi. Şirket, ücretlerde yüzde 4’lük artışı ve sene sonu primi olarak 2 bin ABD doları ödemeyi kabul etti” denildi.



 



6 aydır yürütülen toplu sözleşme görüşmelerinde anlaşmazlık çıkmış, işçiler diğer sendikalardan da destek alarak fabrika önünde defalarca protesto gösterisi yapmışlardı.