Sağlık emekçileri iki eyalette grevdeler

Hindistan’ın Keşmir ve Odisha eyaletlerinde ‘sözleşmeli’ sağlık emekçileri ‘kadro’ ve ‘eşit işe eşit ücret’ için grevdeler

DÜNYA
Pazartesi, 25 Aralık 2017 (8 yıl 6 ay önce)

YAŞANACAK DÜNYA



 



Hindistan’da yüz binlerce “sözleşmeli” sağlık emekçisi, kadroya geçmek, eşit işe eşit ücret almak, toplu sözleşme hakkını elde etmek gibi en temel hakları için mücadelelerini sürdürüyorlar. Kimi eyaletlerde, acil sorunlarının çözümü anlamında kazanımlar da elde ediyorlar.



 



Keşmir



Keşmir eyaletinde Ulusal Sağlık Misyonu (NHM) emekçileri, çalışma koşullarının düzeltilmesi, ücretlere zam ve ücretler arasındaki farkların giderilmesi gibi taleplerle 20 Aralık’tan bu yana grevdeler.



 



“Sözleşmeli” statüsünde kent merkezlerinde birincil sağlık kurumlarında çalışan binlerce emekçi bu duruma son verilmesini, toplu sözleşme uygulamasına geçiş yapılmasını, “kalıcı istihdam” sağlanmasını, tekil sözleşmelerdeki keyfi belirlemelerin kurala bağlanmasını, örneğin aynı kurumda çalışan sağlıkçılara ödenen ücretler arasında bile rastlanan farklılıkların giderilmesini talep ediyorlar.



 



NHM emekçilerinin grevi, doktorlar, hemşireler, eczacılar tarafından destekleniyor.