Posco Assan işçileri ısrarlı (güncellendi)

14:00 Bakanlığın yetki belgesini cuma günü vereceği sözü üzerine yürüyüş şimdilik sonlandırıldı

İŞÇİ SINIFI
Çarşamba, 27 Aralık 2017 (8 yıl 5 ay önce)

14:00



 



Polisin engelleme çabasına rağmen Posco Assan işçilerinin yürüyüşü başladı. Sendika yöneticileri ve destekçilerinin de katıldıkları yürüyüş bir süre devam ettikten sonra BMİS’ten yapılan açıklamaya göre Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yetki belgesini Cuma günü teslim edeceği sözü üzerine sonlandırıldı.



 



Yapılan açıklamada şunlar belirtildi:  



 




Çalışma bakanının verdiği söz üzerine ( yetkimizin cuma günü akşamına kadar elimizde olacağı sözü ) yürüyüşümüz bugün basın açıklaması ile sonlandırılacak, Bizde söz namustur bu söz tutulmadığı takdirde salı günü çok daha kitlesel olarak aynı yerden çalışma bakanlığına gideceğiz.




 



***



 



Sendika yetkisi talebiyle İzmit Alikahya Mahallesi’nde bulunan Kibar Organize Sanayi Bölgesi’ndeki Posco Assan fabrikası önünden harekete geçerek, Ankara’daki Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na yürümek isteyen işçiler dün olduğu gibi bugün de karşılarında polisi buldular.



 



DİSK’e bağlı Birleşik Metal İşçileri Sendikası’nda (BMİS) örgütlendikleri için işten atılan 90 işçinin işe iadesi ve bakanlıktan halen gelmeyen yetki belgesinin verilmesi talepleriyle 43 gündür çeşitli biçimlerle mücadele eden Posco Assan işçileri dün başlayacak yürüyüşte polis barikatıyla karşılanıp, aralarında sendika yöneticilerinin de olduğu 33 kişi yerlerde sürüklenerek gözaltına alınmıştı.



 



Akşam saatlerinde gözaltılar serbest bırakıldıktan sonra BMİS bugün aynı yer ve saatte, daha güçlü bir buluşmayla yürüyüşteki ısrarını açıklamıştı.



 





 



İşçiler, sendika yöneticileri, CHP milletvekilleri ve çeşitli siyasi parti temsilcileri belirtilen saatten önce ablukaya alınan alana geldiler.



 



Sendika yetkisi belgesinin verilmesi için bakanlığa yürümekte ısrarlı olan işçilerin karşılarına bir kez daha polis çıkarıldı. Polis işçilerin dağılmasını, dağılmadıkları koşullarda yine “müdahale” edeceğini anons geçti.



 



Milletvekilleri polisle görüşerek yürüyüşe izin verilmesini isterken, fabrika önündeki gerilimli bekleyiş devam ediyor.



 



OHAL’in ne için uzatıldığının tipik ifadesi olan bu tutum, aynı zamanda Posco Assan patronu Ali Kibar’la AKP arasındaki organik ilişkinin boyutlarını da ortaya koyuyor.