TTB'li hekimler serbest bırakıldı

Savcılık ifadelerinin tamamlanmasının ardından tüm hekimler adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı

GÜNCEL
Pazartesi, 5 Şubat 2018 (8 yıl 4 ay önce)

Türk devletinin Efrin’e dönük saldırılarının ardından “Savaş bir halk sağlığı sorunudur” açıklamasında bulundukları için gözaltında tutulan TTB Merkez Konseyi üyelerinden 8 hekim, savcılık ifadelerinin ardından adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.



 



AKP ve Erdoğan’ın hedef göstermesiyle birlikte haklarında soruşturma başlatılarak gözaltına alınan Türk Tabipleri Birliği (TTB) Merkez Konseyi üyelerinden 3’ü daha önce serbest bırakılmış, 8 hekim ise gözaltında tutulmaya devam edilmişti.



 



Adliyeye ilk olarak getirilen Prof. Dr. Taner Gören, Dr. Sezai Berber, Dr. Yaşar Ulutaş, Dr. Bülent Nazım Yılmaz’ın ifadelerinin ardından diğer hekimlerden Prof. Dr. Funda Obuz, Dr. Hande Arpat, Dr. Selma Güngör ve Prof. Dr. Raşit Tükel de adliyeye getirildi.



 



Savcılık ifadelerinin tamamlanmasının ardından tüm hekimler adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.