Eğitim emekçilerinin örgütlü olduğu 17 sendika, hükümetin teklifini yeterli bulmuyor
Arjantin’in başkenti Buenos Aires’te eğitim emekçileri önümüzdeki hafta greve çıkmaya hazırlanıyor.
Üç tur görüşmeden sonra hükümetin ücret artışı konusunda ısrar ettiği komik teklifi reddeden 17 sendika, önümüzdeki hafta grev yapacaklarını açıkladı.
Hükümetin teklifine tepkili olan sendikaların yaptığı açıklamada “Hükümet, 625 pesoluk (yaklaşık 42.50 Amerikan doları) bir artışla öğretmenlere onurlu bir maaş vereceğini düşünüyor” ifadelerine yer verildi.
Enflasyonun yüzde 23 olduğu ülke koşullarında ücretlere en az yüzde 24 oranında artış talep eden sendikalar, hükümetin teklifini ‘utanç verici’ olarak nitelendirerek talepleri karşılanmazsa Pazartesi ve Salı günleri greve çıkacaklarını duyurdular.
Çatı örgütü Eğitim Emekçileri Federasyonu’nun Buenos Aires’te 55 bin üyesi bulunuyor.